Het oplaadpunt

Het product om je medewerkers op een laagdrempelige manier te laten ontstressen

Je bent oprecht begaan met je medewerkers, maar je kunt niet altijd met iedereen in gesprek blijven.

Je wilt graag een luisterend oor bieden, maar verhalen grijpen je soms echt aan.

Je hebt graag dat het goed gaat met je mensen, maar wilt ook gepaste afstand houden voor een gezonde werkrelatie.

Als het zo door blijft gaan, kom je nooit toe aan de taken waar jij óók verantwoordelijk voor bent.

“Erg waardevol en fijn dat de mogelijkheid er was in zo’n roerige tijd.”

Het Oplaadpunt leidt tot:

16 - The SatisFactory Project
“Fantastisch, het heeft me heel erg veel geholpen en heb er nu nog steeds erg veel profijt van.”

Hoe werkt het?

Een vaste gedragswetenschapper die jouw organisatie écht kent en begrijpt.

Kick-off: een intakegesprek met jou/jullie als opdrachtgever(s) + fysieke rondleiding over de werkvloer + kennismaking met jullie vaste bedrijfsarts.

Een unieke inschrijflink waar jouw medewerkers zonder tussenkomst van een leidinggevende een gesprek kunnen inplannen.
Online vragenlijst: zo kan ieder gesprek optimaal benut worden en kerngericht worden ingezet.
1x per 3 weken een dagdeel van 3 uur met tijdblokken van 30 minuten per medewerker (5 plekken per keer, i.v.m. verslaglegging).
Adviesrapporten gebaseerd op waargenomen tendensen m.b.t. een gezonde organisatie. Hierin wordt geen vertrouwelijke informatie gedeeld.

Prijzen Oplaadpunt voor medewerkers

  • Abonnement voor een half jaar € 8000*

    (8x 3 uur + 1 tendensrapport)

  • Abonnement voor een heel jaar € 14000*

    (14x 3 uur + 2 tendensrapporten)

* excl. BTW en reiskosten
“Al jaren werken we samen met hoge tevredenheid (niet vanuit gemakzucht; zelden zo tevreden geweest over effect en bijdrage in een hele plezierige samenwerking). Het Oplaadpunt biedt onze mensen een veilige plek indien nodig. Er is sprake van meer oog voor elkaar in de teams, preventie van burn-out en duurzaam herstel.Ik zou het iedere andere organisatie, met voornamelijk hoogopgeleide professionals, die werk wil maken van mentaal medewerkerswelzijn en preventie van mentaal verzuim, het van harte aanbevelen!”

Wie zijn wij?

Wij zijn universitair geschoolde gedragswetenschappers met kennis op het snijvlak van arbeid & gezondheid. We hebben allemaal onze eigen expertises, waardoor we de beste match kunnen maken met jouw medewerker. 

Wat ons bindt is ons geloof in het bevorderen van gezondheid i.p.v. het weghalen van klachten (vaak met vermindering van klachten tot gevolg). Wij hebben een rugzak aan wetenschappelijk onderbouwde behandelmethoden, maar laten de mens tegenover ons leidend zijn. Wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet. 

Wij geloven dat je de diepere laag kunt pakken, zonder zweverig te worden of te overpsychologiseren. Op die manier zijn we doeltreffend en helpen we jouw medewerker in no-time naar een staat van voldoening. 

15 - The SatisFactory Project

Veelgestelde vragen

We geven je niet 1, maar zelfs 4 redenen!
  1. Uit cijfers van TNO blijkt dat langdurig verzuim per medewerker gemiddeld 91.000 kost. Het Oplaadpunt heb je er dus al uit wanneer je verzuim van één tot twee medewerkers voorkomt.
  2. 62,2% van de ziekmeldingen bij de bedrijfsarts vinden hun oorsprong in psychische klachten (Bron: beroepsziekten.nl). Het tijdig inzetten van psychologische ondersteuning kan dus leiden tot een verminderde inzet van de arbodienst.
  3. De manager wordt productiever, omdat hij/zij minder geleid wordt door acute hulpvragen. Meer focus leidt tot meer output. Ditzelfde geldt voor alle medewerkers die beter presteren wanneer ze beter in hun vel zitten.
  4. Daarnaast geeft het oplaadpunt je advies op basis van input van medewerkers. Geen loze investeringen meer in trainingen waar eigenlijk niemand op zit te wachten. Investeer enkel in hetgeen wat leidt tot effectieve, duurzame resultaten. Bottom-up dus.
De bedrijfsarts komt vaak pas -ten onrechte- in beeld wanneer iemand al ziek is gemeld. Hij/zij kijkt voornamelijk naar de inzetbaarheid en de juiste weg hier naar toe. Wanneer er vragen zijn van psychische aard verwijst de bedrijfsarts door naar psychologen – ons dus.Door preventief te werken met het Oplaadpunt, kun je de bedrijfsarts inzetten wanneer er langduriger verzuim aan de orde is. Met het Oplaadpunt zal de bedrijfsarts ontlast worden in zijn/haar vaak te grote caseload. Wederzijdse verwijzing is door korte lijntjes mogelijk om zo efficiënt mogelijk te werken.
Nee. De vertrouwenspersoon heeft een belangrijke rol bij zaken omtrent ongewenst gedrag op de werkvloer. Hij/zij begeleidt de medewerker om zo snel mogelijk tot een veiligere werkomgeving te komen. De vertrouwenspersoon kent de wegen binnen het bedrijf goed en adviseert de medewerker welke stappen gezet kunnen worden.Het Oplaadpunt richt zich op de mentale gevolgen van ongewenst gedrag. Wanneer iemand bij de vertrouwenspersoon geholpen wordt om naar oplossingen toe te werken, kan de medewerker bij het Oplaadpunt terecht om te praten over de mentale impact die de ervaren situatie heeft gemaakt. Indien nodig verwijzen wij mensen door naar de vertrouwenspersoon voor concrete actie aangaande de ongewenste situatie.
Nee, wij zijn geen officiële verwijzer, maar wij kunnen door onze expertise wel gericht advies geven over de juiste plek om hulp te zoeken. Ook voorzien wij medewerkers indien nodig van een inhoudelijke brief naar de huisarts, om de verwijzing vlot te laten verlopen.